Na stronie UG w Kowali w zakładce "S12" zamieszczono pismo przesłane przez kierownika projektu drogi S12 na odcinku od węzła południowego Radomia do obwodnicy Puław - firmy Schuessler-Plan.
Na uwagę zasługuje fakt, iż kierownikiem tego projektu nie jest już pan Zbigniew Wichański, lecz pan Piotr Piotrkowicz - prezes Schuessler-Plan.
Na stronie UG, pod zamieszczonym pismem, znajduje się link udostępniający archiwum ZIP z aktualnymi mapami oraz informacja, że pobierać je będzie można
w ciągu tylko jednego tygodnia.
Pozwoliliśmy sobie zamieścić te mapy na naszym blogu wraz z krótkim komentarzem.
Nasz wymarzony wariant południowy wygląda coraz lepiej.
W najnowszej wersji projektu uwzględniono dwie istotne uwagi wniesione przez mieszkańców na III spotkaniu informacyjnym: utwardzenie drogi dojazdowej do Dąbrówki Zabłotniej oraz udrożnienie "schetynówki" do Romanowa.
Niestety, nie zaprojektowano dodatkowego przejazdu pod wiaduktem nad torami, nie przewidziano też serwisówki dojazdowej do części łąk, które po wybudowaniu S12 zostaną odcięte.
W zakresie wariantu północnego "B" projektanci nie uwzględnili chyba żadnych postulatów wnoszonych przez UG.
Traktujemy ten fakt jako dobry prognostyk, sugerujący, że nie warto poświęcać mu czasu 🙂
Mamy nadzieję, że UG po dokonaniu analizy przysłanych map zawalczy
o uwzględnienie potrzeb wszystkich mieszkańców zainteresowanych przebiegiem S12.
No nareszcie projektanci zajęli się wariantem południowym AiC, bo do tej pory zlewali ten temat.
Grzebali i dopracowywali bardzo szkodliwy wariant północny B - dla kogo to robili???, bo na pewno nie dla mieszkańców Gminy Kowala.
Coś jest na rzeczy,
zobaczcie kto podpisał się pod pismem przewodnim do gminy od Schuessler-plan?
Sam kierownik projektu Piotr Piotrkowicz! - ten pan był również obecny na ostatnim 3-cim spotkaniu informacyjnym z GDDKiA w gminie Kowala. Siedział z boku i przysłuchiwał się uważnie.
- A co się stało z projektantem z schuessler-plan panem Z.Wichańskim?
- A co się stało z dyrektorem odcinka s12 z GDDKiA z panem Kwiecińskim?
Chyba ktoś troszkę towarzystwo pozamiatał!!!, a to by świadczyło o pewnych nieprawidłowościach przy tym projektowaniu.
A skowyt, że nie udało się ulokować węzła na Osińskiego włościach w wariancie "B" w Mazowszanach - słychać już w Radomiu.
Panowie, dajcie już spokój, daremne te wasze nerwowe ruchy.
Projektant Wichański - projektant genialny!
Wynik algorytmu wyboru wariantu w Kowali znał już w grudniu 2017 roku.
No, no.....geniusz.
I po co te drogie odwierty, badania, opinie, komisje zopi/kopi i inne banialuki, wystarczy mieć "nosa drogowego".
Arogancja to czy pycha? - nie mogę się zdecydować, a może zupełnie co innego.
No tak, skoro przyjechał z 1 wariantem to musiał już wiedzieć że spełnia wszystkie kryteria, i żaden bober czy żab nie wystąpi, że o słynnym już motylku Modraszku Telejusie ze Światowej Czerwonej księgi gatunków zagrożonych nie wspomnę.
A propos, widziałem go w tamtym roku (modraszka) jak nieświadomy niczego latał sobie po łąkach Kowali-Kolonii. Widziałem też dwoje przyrodników co to niby śledzili ślady tych unikatowych gatunków na potrzeby S12, ale zdaje mi się byli bardziej zajęci sobą niż poszukiwaniem tychże 🙂
a mnie się podobał pan Wichański, biła z niego taka powaga, pewność siebie granicząca z głupotą. Majestat władcy i pana gdy do wieśniaków mówił "ludu, jestem tu dla was!"
Chyba jednak przekroczył granicę.
Można jeszcze liczyć na urzędników z GDDKiA i projektantów Schuessler-Plan. Podli ludzie, dawni "przyjaciele" ex wójta Osińskiego chcieli mu taką śmierdzącą niespodziankę- S12 na jego ojcowiznę zepchnąć. Dzięki refleksowi tych bohaterskich ludzi ominął go los gorszy od śmierci. Ludzie opowiadają, jak "decydenci" mówili i śmiali się: "Rżnijcie przez niego, bo to dobry wójt był"
Jak Prezes ogłosi 500+ na każdego kota, to wyprowadzam się z Polski!!!!
"A to spieprzaj dziadu".
Widzę na blogu już się zaczął zalew "Hunów"
Czemu w żadnym wariancie nie zmienili zgodnie z prośbami lokalizacji węzła S12 z drogą wojewódzką nr 744? Przecież zarówno w planach województwa jak i Radomia ta trasa ma iść zupełnie nowym śladem kończąc się albo wiaduktem nad torami na ul. Wierzbickiej albo na ul. Młodzianowskiej w Radomiu gdzie zostawione jest miejsce na przedłużenie. Tutaj przykładowy przebieg tej drugiej propozycji nowego śladu DW744 wraz z nową lokalizacją węzła oraz z zaznaczonym na pomarańczowo przebiegiem S12 i obecnym węzłem w wariancie A: https://i.imgur.com/JsL5v12.png
Przecież puszczenie ruchu z S12 na Radom obecnym śladem DW744 przez takie miejscowości jak Parznice czy gęsto zabudowane Mazowszany i Trablice będzie fatalnym rozwiązaniem zarówno dla mieszkańców tych miejscowości (spaliny i hałas), jak i dla osób jadących dalej do Radomia (częste korki). Wszystko to widać obecnie na DW740 prowadzącej z węzła trasy S7 Radom Zachód, gdzie województwo też nie wybudowało do tej pory obiecanego nowego śladu drogi wojewódzkiej, ale chociaż węzeł jest tam przesunięty względem obecnego przebiegu, więc przy zapowiadanej budowie nie będzie problemu z wysiedleniami, bo jest w polu. Patrząc na zabudowanie przy obecnie planowanych węzłach S12 na DW744 w gminie Kowala, takich wysiedleń będzie co najmniej kilka w Parznicach (wariant A/C) lub o wiele więcej w Mazowszanach (wariant B), a chyba chodzi o to żeby było ich jak najmniej.
Przypominam, że węzeł na DW744 będzie najbliższym zjazdem dla mieszkańców największego radomskiego osiedla, czyli Ustronia oraz takich osiedli jak Południe, Prędocinek czy Śródmieście. Skoro trasa S12 ma być oddalona od Radomia to trzeba walczyć żeby drogi dojazdowe zapewniały wygodny, bezpieczny i w miarę bezkolizyjny dojazd, który nie będzie uciążliwy również dla mieszkańców gminy Kowala.
No cóż, generalnie trzeba jednak przyznać rację w tym względzie Schuesslerowi- myślenie życzeniowe już wyszło bokiem przy węźle zachodnim na 7-ce. Powstały 3 węzły bezużyteczne a cały ruch i tak idzie na rondo warszawskie, bo zabrakło pieniędzy na porządne dojazdówki z Radomia do węzłów.
Jeśli rzeczywiście ktoś wyłoży pieniądze na Nowomłodzianowską, to nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby połączyć ją z 744 przed rondem w Parznicach, problem w obecnej 744 jest umiejscowienie ronda na obwodnicy południowej tuż przy przejeździe kolejowym. Każdy przejazd pociągu to zablokowanie dwóch dróg.
Rondo w Parznicach jest dość duże i powinno wystarczyć na ruch miejski i pozwolić bezproblemowo włączyć się do ruchu także ludziom z okolicznych miejscowości.
Bez przesady z tymi 3 bezużytecznymi węzłami, nie każdy jedzie od strony Warszawy 😀 Przecież wracając z Krakowa zjeżdża się na węźle Radom Południe albo Wolanów, z których dojazd do Radomia jest niezły, wystarczy tylko wyremontować nawierzchnię na miejskich odcinkach dróg krajowych nr 7 i 12. Najgorszy jest jak wiadomo węzeł Radom Zachód, który patrząc na ruch i narzekania ludzi mieszkających wzdłuż DW740 wcale nie jest bezużyteczny i dużo osób z niego korzysta (głównie osoby jadące z Warszawy do południowych dzielnic Radomia i osoby, które uwierzyły w drogowskaz wskazujący, że ten węzeł to najlepsza droga do centrum Radomia :D). Główną jego wadą jest konieczność dojazdu do DW740 drogami serwisowymi, bo obecnie jest w polu oraz to, że potem trzeba jechać do Radomia gęsto zabudowaną i kolizyjną DW740. Jak widać budowa nowego śladu tej drogi (ponoć zaczęły się już rozmowy) pozbawi jej wyżej wymienionych wad i sprawi, że ten węzeł będzie całkiem przydatny, tym bardziej, że jedna z odnóg nowego śladu DW740 prowadzić ma do ul. Wernera w Radomiu, czyli obsłuży dużo dzielnic w centrum i północy miasta (druga odnoga ma iść do ul. Wolanowskiej, czyli drogi prowadzącej już od węzła Wolanów).
Co do torów to w planach miasta jest nowy ślad DW744 z wiaduktem nad oboma przejazdami kolejowymi w miejscu obecnych przejazdów, obok właśnie tego blokującego się ronda i oprócz tego odgałęzienie z DW744 do Nowomłodzianowskiej gdzieś w Trablicach (za to plan województwa to odbicie właśnie tak jak piszesz przed rondem w Parznicach, a potem DW744 nowym śladem wprost do Nowomłodzianowskiej, bez zmiany sytuacji na przejeździe kolejowym). Można więc przyjąć, że przy wariantach A i C przesunięcie węzła S12 jest zbędne, bo jakoś tam się zmieści ewentualne odbicie nowego śladu DW744, jedynie przy wariancie B może być problem, ale mam nadzieję, że ten przebieg S12 nie zostanie wybrany.
A moim zdaniem nie ma co strugać wariata.
Wszystkim w gminie powszechnie wiadomo, że UG Kowala z naczelnym planistą Królem wciąż i nieustannie prą na wariant "B" i bardzo, bardzo zabolało, że GDDKiA odmówiła wyrysowania węzła na działkach Osińskiego w Mazowszanach.
Ot i cała to prawda z tą Nowo-Młodzianowską 🙂
Nie wiem gdzie są dokładnie te działki Osińskiego, ale przecież przesunięcie węzła o kilkaset metrów nie zmieni ich wartości - działki w pobliżu węzła zawsze będą więcej warte niż te przy trasie, ale z dala od zjazdów. Skoro gmina prze na wariant B to czemu wraz z sąsiednimi gminami ustaliła i poparła wariant A? Nie wiem, może nie znam lokalnych układów jak inni tu komentujący, ale w materiałach na tym blogu widzę dużo sprzeczności. Można wszędzie widzieć przekręty, bo działka będzie zawsze do kogoś należeć, ale prawda jest taka, że wystarczy obiektywnie popatrzeć na ten węzeł w wariancie B i widać, że to gęsto zabudowany teren i zaraz po zjeździe z S12 w kierunku północnym mija się kilkadziesiąt domów. Żeby nie było żadnych wątpliwości, lokalizacja węzła powinna być po prostu zaproponowana poza działkami Osińskiego i wszyscy byliby zadowoleni 😀
Co do Nowomłodzionowskiej to z tego co wiem w studium gminy Kowala nie ma nowego śladu DW744 wpadającego do ul. Młodzianowskiej w Radomiu - jest przebieg równoległy do obecnej trasy nr 744 i z przejazdem przez tory. Za to Nowomłodzianowska jest w planach Radomia i województwa już od dawna. Inne drogi powstały już wg tych wszystkich założeń, więc takie zmiany jak nowe lokalizacje węzłów S12 burzą zaplanowany system dróg. Skoro w planach Kowali, Radomia i województwa było takie przesunięcie to czemu nagle GDDKiA planuje węzły w zabudowanym terenie? Przecież chodzi nam właśnie o to żeby w Polsce drogi powstawały tam gdzie wiele lat temu zaplanowano i często pozostawiono już rezerwę terenu, bo w innym przypadku po co te wszystkie plany zagospodarowań?
Pytajnik udaje Greka (mówiąc delikatnie).
Myślałby kto, że nie wiesz, w jakich okolicznościach nastąpiło to "poparcie" dla wariantu południowego "A". Myślałby kto, że nie wiesz co się działo przed i po reportażu w TVN.
Komu chcesz znowu wciskać te banialuki?
Z resztą, wszystko wskazuje na to, że to "poparcie" nadal jest jedynie ściemą pod publiczkę.
Jak widzę, jesteś zbyt dobrze zorientowany, by nie wiedzieć, jakich przekrętów dokonano w planie zagospodarowania przestrzennego Kowali (studium uwarunkowań). Tak więc daruj sobie te kolejne manipulacje.
Dzięki Wykrzyknik.
Jęzora mi się nie chciało strzępić, żeby tłumaczyć Pytajnikowi, znowu......wszystko od początku....
Ps. realiów gminnych nie zna, nie tutejszy 🙂 ale Osińskiego i owszem, zna 🙂
Nie wiem w jakich okolicznościach nastąpiło to poparcie, bo tylko gdzieś o tym przeczytałem. Nie wiem też czy jest ono tylko pod publiczkę, bo nie mam informacji "od środka". Ogólnie to takie poparcie ciężko "udawać", bo z tego co wiem każda gmina wysyła oficjalne pismo do GDDKiA z informacją o preferowanym wariancie. Dobrze orientuję się, co się działo przed i po reportażu TVN i jakie były przekręty w sprawie studium, bo od dawna zaglądam m.in. na ten blog. ale to nie ma związku z kwestią o której wspominałem we wcześniejszych komentarzach. Co do Osińskiego trudno nie wiedzieć kim były wójt Kowali wspominany tu ci chwilę.
Opisuję swoje obiektywne obserwacje związane z konkretnymi rozwiązaniami w projekcie, a wy od razu szukacie spisku i nazywacie mnie manipulatorem 😀 Kończę ten wątek, bo widzę, że dalsza dyskusja nie wniesie nic konstruktywnego do tematu.
Jeśli tak skrupulatnie czytasz ten blog i czerpiesz z niego wiedzę, to nie wiem dlaczego przeoczyłeś kluczowe dokumenty, które dowodzą, że wójtowie celowym i nieprawnym działaniem doprowadzili do usunięcia wariantu południowego, aby pozostał tyko ten północny.
Późniejsze jego "poparcie" to tylko efekt tego wszystkiego, co tu na blogu zostało opisane.
O udawaniu tego "poparcia" świadczą też obecne ruchy naszej władzy.
Ten blog musiał powstać, bo skala kłamstw, manipulacji i udawania włodarzy przekroczyła wszelkie wyobrażenia.
Tak więc brzmisz zbyt naiwnie, żeby ci uwierzyć, że jesteś jedynie zewnętrznym obserwatorem zatroskanym o dobre rozwiązania w projekcie.
Myślą, że mieszkańcy nie wiedzą jakie działania podejmowała i podejmuje tak zwana władza Kowali?
Myślą, że nie wiemy jakie działania podejmowali i podejmują w Walentynowie czy Romanowie?
Ludzie wszystko wiedzą i chętnie dzielą się tą wiedzą.
Pytajniku - interesujące jest też, dlaczego dopiero teraz usiłujesz podjąć konstruktywną dyskusję o rozwiązaniach projektowych, kiedy czas wszelkich konsultacji społecznych już się skończył. Nie sądzisz, że to bez sensu?
No chyba, że jesteś w posiadaniu informacji, do których inni nie mają dostępu.
Jeżeli rzeczywiście chodzi wyłącznie o dobre rozwiązania projektowe, to czemu UG Kowala nie zaproponowała połączenia Nowomłodzianowskiej z węzłem na 744 ale również na wariancie A(C), tylko zadbali o to na wariancie B?
Odpowiedz Pytajniku, bardzo jestem ciekaw? Nie ma co strzelać focha na argumenty.
Tajemnica poliszynela 🙂
Witam serdecznie po dłuższej przerwie.
Kochani blogowicze, trzeba wrócić do korzeni!!!
Już dawno temu jak tu sugerowałem trzebabyło złożyć do prokuratury zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez ówczesne władze Gminy Kowala z lat za kadencji wójta S.Stanika.
To wtedy doszło do nieoczekiwanego, niezrozumiałego, i w tajemnicy przed społeczeństwem gminy Kowala zmiany wariantu przebiegu trasy ekspresowej S12 w wariancie północnym B.
Ta zmiana niewątpliwie została przeprowadzona z rażącym naruszeniem prawa!!!
Więc zasadne jest pytanie, czy ten wariant północny oznaczony jako "B" jest procedowany zgodnie z prawem i ze sztuką budowlaną???
Jeżeli NIE, to oznacza to, że ten wariant powstał jako "korupcyjny" , a to oznacza że nie może być brany pod uwagę. Bo taką decyzję można cofnąć drogą sądową!!!
Dlatego zachęcam mieszkańców gminy Kowala o złożenie pozwu zbiorowego przeciwko działaniom GDDKiA.
Pan minister infrastruktury A.Adamczyk powinien sie temu przypadkowi bardzo uważnie przyjrzeć.
Dzisiaj wydaje się, że nic się nie stało!!, otuż nie!!
Stało się i to bardzo dużo - wcześniej działało "państwo teoretyczne" ale obecnie to inna liga. Bardzo liczę na to, że organy państwowe zajmą się tym wątkiem za rządów pani premier Ewy Kopacz jaki został poczyniony w związku z planami budowy trasy ekspresowej S12 na terenie gminy Kowala.
Przebieg trasy ekspresowej S12 - nie może sam z siebie tak po prostu zmieniać lokalizacji bez konsultacji społecznych, analiz i jakich kolwiek informacji dla lokalnego społeczeństwa!!! - a tak się stało w przypadku Gminy Kowala.
Czy GDDKiA o tym wiedziała??? - oczywiście że tak!!!. Są dokumenty.
Uważam, że wariant północny "B" jest procedowany z "rażącym naruszeniem prawa".
Zastanówcie się, co z tym tematem dalej???
Pozdrawiam Komitet Społeczny.
....... akurat sprytne GDDKiA dostała od naszej gminy dokument jaki chciała i mają podkładkę!.
Żeby zrozumieć istotę całego problemu z tym wariantem północnym to trzeba zerknąć do dokumentów.
Do dnia 30.08.2009r. istniał INNY przebieg trasy S12 w wariancie północnym!!!
Uchwałą Rady Gminy w Kowali nr: VII/40/09 z dnia 31.08.2009r. zmieniono przebieg trasy S12 w wariancie północnym na terenie gminy Kowala!!! (Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Kowala).
1. Uchwałę tę wraz z 3-ma załącznikami rada gminy przyjeła do wykonania z dniem jej podjęcia. Podpisał przewodniczący rady gminy Kowala pan Roman Wasik.
2. Wykonanie uchwały powierzono wójtowi gminy Kowala panu Sławomirowi Stanikowi.
Tak więc od tej chwili to pan Stanik stał się odpowiedzialny za wprowadzenie zmian.
3. Za dział Komunikacja w fazie projektowania odpowiedzialny mgr.inż.
Władysław Król.
4. Referat Budownictwa gminy Kowala.
I teraz zachodzi pytanie w jakim celu dokonano tej zmiany, jeżeli korytarz S12 w północnym wariancie był ustalony od wielu, wielu lat (w tym pasie korytarza nie było zabudowań, bo nie dawano zezwoleń na budowę) i nagle bez żadnych konsultacji społecznych, informacji dla mieszkańców, czy zwykłego wiejskiego zebrania dokonano zmiany przebiegu trasy S12 na tereny zabudowane i zamieszkałe!!! - o co chodzi?
Oczywiście zanim uchwała weszła w życie wójt gminy pan Stanik wysłał szereg pism do różnych instytucji (w tym do GDDKiA). To nie z inicjatywy GDDKiA dokonano tej zmiany!.
Natomiast nigdzie nie ma motywów, powodów i najważniejsze UZASADNIENIA tej uchwały z 31.08.2009r.
Dlaczego i po co to zrobili - i dla czego w tajemnicy przed mieszkańcami!!!
Obecnie część prawdy pokazało w zeszłym roku w reportażu TVN i TVP.
Dlatego ta sprawa nadaje się tylko do sądu i wyjaśnieniem tego wątku powinny się zająć organy państwowe jak prokuratura, CBA lub CBŚP.
To nie są żarty. Te osoby, które dokonały wprowadzenia zmian w sposób rażący naruszenie prawa powinny być przesłuchane i powinny złożyć wyjaśnienia w prokuraturze.
Dlaczego do tej pory przewodniczący rady gminy R.Wasik i ówczesny wójt gminy Kowala S.Stanik nie zostali pociągnięci do odpowiedzialności???
Proszę państwa dokument jest w BIP-ie.
Jest jeszcze uchwała rady gminy kowala z dnia 14.09.2001r. (nie ma w BIP-ie), która oreśla i pokazuje przebiegi trasy S12 (jest mapa) przed niezrozumiałą i tajemniczą zmianą w 2009 roku.
Dla potwierdzenia,
Pismo nr: GDDKiA O/WA-P.1.2-0400/22/2009 z dnia 15.01.2009r. od zastępcy dyrektora oddziału GDDKiA pana S.Dmuchowskiego do wójta gminy Kowala p. S.Stanika, które jest odpowiedzią na pismo urzędu gminy Kowala nr: BGK-7320/24/1/08 z prośbą o wydanie opinii dotyczącej projektu zmiany Studium uwarunkowń i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Kowala.
Cytat: "Dokumentacja w oparciu o którą ustalone zostały korytarze (wariant I i II) przebiegu DK12 przedstawione w projekcie zmiany Studium uwarunkowań gminy Kowala, zostanie WYKORZYSTANA w opracowaniu studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym".
"W związku z powyższym, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie postanawia POZYTYWNIE zaopiniować projekt zmiany studium przy założeniu, że powyższe uwagi zostaną UWZGLĘDNIONE przez Urząd Gminy w Kowali".
Wariant I - tzw. północny (dzisiaj oznaczony jako B) - przebieg tego właśnie wariantu został zmieniony!!!
Wariant II - tzw. południowy (dzisiaj oznaczony jako AiC) - przebieg tego wariantu pozostał bez zmian.
Tak więc te zmiany zostały właśnie uwzględnione uchwałą Rady Gminy nr: VII/40/09 z dnia 31.08.2009r., bez żadnej informacji dla mieszkańców.
Dopiero po ponad 8-miu latach na spotkaniu pierwszym spotkaniu informacyjnym z GDDKiA w szkole w Kowali w dniu 14 grudnia 2017r. mieszkańcy Kowali-Kolonii dowiezieli się że przez ich domy będzie przebiegać trasa ekspresowa S12.
Co wy na to ???, w porządalu ???
Generalna na tym zebraniu oznajmiła, że jest tylko jeden wariant tzw. północny B.
Dlaczego???, skoro od zawsze były dwa???, bo trochę wcześniej już za rządów wójta T.Osińskiego wystarano się żeby anulować wariant południowy AiC poprzez przedłożenie wadliwie wykonanego wyrysu wariantu południowego przez środek górki kowalskiej zachaczającej o cmentarz!!!, gdzie GDDKiA odrzóciła ten projekt którego autorem był wciąż ten sam projektant mgr.inż. Władysław Król na samym początku pozostawiając tylko północny!
Do tego doszło jeszcze pismo nr: O/WA.Z-3.439.90.2017.PD.2 z dnia 15 grudnia 2017r. (czyli na drugi dzień po pierwszym spotkaniu informacyjnym w szkole w Kowali) od zastępcy dyrektora oddziału p. Leszka Sekulskiego do Wójta Gminy Kowala p. T.Osińskiego.
Cytat: "Na obecnym etapie nie jest poddawany już analizie wariant oznaczony jako drugi (czyli południowy)" - dalej w piśmie nakazują usunięcie ze studium wariantu 2 czyli tzw. południowego!!!.
I to w trakcie trwania spotkań informacyjnych (a byly trzy).
To miał być swoisty gwóżdź do trumny, żeby ostatecznie zlikwidować wariant południowy AiC.
Sami oceniajcie - czy w szystko w porządku???
Czy te mongoły chcą te droge poprowadzic środkiem górki kościelnej? Wycinając wielki kawał lasu? Bezsensu
A tobie wróblu co razem z wariantem "B" - ucieka na zawsze.........
Mam nieodparte wrażenie że wszystko......
A Fe wróbelek. Tak brzydko o projektantach się wyrażać.
Mongoł - obywatel Mongolii, członek nacji mongolskiej.
To chyba można podciągnąć pod paragraf zwany: mowa nienawiści.
STOP HEJTEROM
Jest to wpis nawołujący do nienawiści rasowej.
Stop hejterom.
Wróbelku, Sroko, czy tam Gilu,
o jakim lesie ty piszesz?. Tam na skraju górki są tylko zakrzaczenia i samosiejki.
A środkiem górki przez cmentarz parafialny to tak - oczywiście zaprojektował słynny gminny projektant pan King. To dobry znajomy i poprzednich wójtów!
Projekt ten GDDKiA odrzuciła jako właśnie bezsensu jak piszesz i pozostawili tylko wariant północny B (w tamtym okresie), bo póżniej mieszkańcy wkroczyli do akcji przywracając wariant południowy AiC.
Tak to sobie świetnie wymyślili, żeby ludzi w konia załadować!
A ty Wróbelku zmień ziarno, bo to ci szkodzi.
Wróbelku, a z którego lasu ty jesteś?
Ty mi raczej wyglądasz na kukułkę, co to "jaja" po kryjomu do cudzych gniazd podrzuca....
Oj! Mnie się wydaje, że zupełnie nie zrozumieliście Wróbelka.
On tylko chciał powiedzieć, że sprawa przekrętów na S12 w Kowali jest tak głośna, że nawet w Mongolii popierają nasz wariant południowy i chcą go puścić za górką. A wy zaraz ....że hejter i rasista...
Nie zapominajmy, że śledztwo prokuratorskie wokół S12 trwa.
Fakt, że "znajomi królika" zostali nieco przeszeregowani, to przecież nie przypadek. Sporą część "układanki" już znamy. Teraz trzeba poczekać na efekt "domina" - wszak pierwszy element został już pchnięty.
Co wy tam za skarby macie w tych krzakach pod Krychnowicami. Znam ten stan, gdy ojca i matkę by sprzedał, żeby dobrać się do źródełka. Ręce się trzęsą, czoło się poci, sucho w ustach a w głowie tylko jedno.....
Tak właśnie się zachowujecie, coś wam ucieka, coś za co wszystko chcecie poświęcić. Raz już wam to pisałem i jeszcze raz tu zamieszczam:
"Jakby co, to podpowiadam tym panom: w Polsce jest instytucja świadka koronnego, bo nie ma rzeczy cenniejszej niż życie."
Pijany Mistrzu, no tym razem to przegiąłeś. Krychnowickie krzaczki, to tylko kilka hektarów odłogu.
To, że w naszym UG narysowali mapę z nowiuśkim śladem 733 nieopodal starego wraz z wielkim węzełem w Kosowie ze zjazdami w te krzaki, to zwykły zbieg okoliczności.
To, że pieniądze na to wszystko obiecał marszałek, to świadczy, że dobry pan jest.
A to, że cała ta inwestycyjka miałaby być spięta specustawą z budową S12 w wariancie północnym - to też czysty przypadek.
No wiesz, takie rzeczy po prostu czasem się zdarzają - z resztą pogadamy, jak wytrzeźwiejesz.
Kilka hektarów? raczej kilkanaście, albo kilkadziesiąt. A może komuś się marzy dzika prywatyzacja szpitala? Też ładny mająteczek. Tylko ta droga trochę przyciasna...
No pamiętamy wszyscy artystyczne szkice p. Króla, gdzie 50 m od nowo wyremontowanej drogi 733 chcieli puszczać zupełnie nowy ślad tej drogi. P. Frysztak v-ce prezydent Radomia walczył, żeby na tej wirtualnej drodze w Kowali-Kolonii umiejscowić węzełek, a pieniądze na ten węzełek miał wyłożyć zatroskany losem wieśniaków marszałek. Ile taka droga mogła by wszystkich podatników kosztować? 50, 100 milionów?. No i kończyć ta droga miała się rzeczywiście w krzokach pod Krychnowicami. Przyyyypadek???!!!- Nie sąąądzęęę!!!!!!! 😉
Jedyna nadzieja w CBA, bo takimi kwotami nasze wiejskie siośki raczej nie dysponują, ani obecne, ani poprzednie. (może to i dobrze)
Osiński na sesji rady powiedział przecież, że "wszyscy posłowie od prawa do lewa są za przebiegiem (B) - północnym". I wszystko się zgadza, bo już wiemy jakie interesy mieli (materiał TVN, TVP), a parcie na wybudowanie 733 nowym śladem ( nie dawno zresztą remontowaną) i obietnica że marszałek daje kasę na ogromny węzeł w Kosowie, nad torami i nową obwodnicą i wylotem na Radom, prosto w tajemnicze krzaki w Krychnowicach, każe przypuszczać, że i PSL miał mieć również w tym "torcie" udział - tylko czy PSL to prawica, czy lewica - tego nie wiem 🙁
Wszystkie materiały, wypowiedź wójta Osińskiego (link), mapa projektanta Króla z nowym śladem 733 - dostępne na tym blogu.
Jakby kto szukał 😉
Jak to, przecież wiadomo że psl to arbuzy.
A tu mapka nakreślająca o czym mowa http://mapy.geoportal.gov.pl/imap/?locale=pl&gui=new&sessionID=4374952
Ta czerwona kiszka poniżej 17 ha "krzoków" to proponowany przez gminę nowy ślad drogi 733, i oczywiście nie zaznaczony tutaj węzełek na obecnej obwodnicy południowej Radomia
I jeszcze mapka z tego bloga- dla niedowiarków: http://kowala-s12.pl/wp-content/uploads/2018/03/Nowa733.jpg
A i najważniejsze- specustawa obejmuje niby tylko drogi krajowe, natomiast wszelkie drogi niższej rangi krzyżujące się z planowaną drogą krajową z automatu podlegają pod działanie specustawy. Wszyscy wiec, którzy by byli na drodze nowego równoległego śladu drogi 733 z mocy specustawy także byli by do wyburzenia. Taki interes "narodowy".
Dla porównania cały teren centrum handlowego M1 to ok. 14 ha (razem z decathlonem). To daje wyobrażenie co to za inwestycja może być. Teren pod szpitalem w Krychnowicach (zarządzanym przez marszałka- psl) to także ok 11 ha. Jest o czy myśleć. jeszcze jedna mapka porównawcza.
http://mapy.geoportal.gov.pl/imap/?locale=pl&gui=new&sessionID=4375029
Jak wytrzeźwieje to nawet z sensem gada 🙂
Jak każdy MISTRZ 😉
No i teraz ukazuje się nam w całości - hybryda radomska - potwór chcący bezlitośnie pożreć wszystkich znajdujących się w ponurym korytarzu S12.
Na szczęście prawe skrzydło tej hybrydy zostało już podcięte przez dzielnego sKuBę z TVN.
Ale oto usiłuje ona jeszcze latać na lewym skrzydle!
Kamaryle z Kowali nadal pomagają jej, jak mogą.
I............c.d.n.....
Ja bym mógł opowiedzieć historię o białej kocicy, co wyrywała i pożerała setki kocich serc, ale to by była bolesna telenowela...
Walczmy o przedłużenie S12 do obwodnicy Bełchatowa nawet w formie jak wygląda teraz obwodnica Bełchatowa. W powiązaniu z wschodnią obowdnicą skomunikuje to dobrze region. Odciąży drogę przez Majków, Gomulin, Woźniki, Mzurki, na której już robią się drobne korki i jazda tą drogą staje się uciążliwa.
Pozwoli pozyskać w okolicach Woli Rokszyckiej nowe tereny pod inwestycje
http://oi65.tinypic.com/122zszr.jpg
Walczmy żeby nie było tak jak teraz jest z S8 gdzie urywa się w szczerym polu a powinna zostać przełużona do Tomaszowa Mazowieckiego.
Bardzo ciekawy koncept aby puścic S12 z Piotrkowa na Łask:
http://www.faktykaliskie.pl/gfx/faktykaliskie/_thumbs/pl/defaultaktualnosci/10/5744/1/2,ooOAqamgpHGXr7yLZJI.jpg