Komitet Społeczny Kowala-S12 wystosował oficjalną prośbę
do p.o. Zastępcy Dyrektora Oddziału ds. Inwestycji Pana Bartłomieja Ratyńskiego
o udostępnienie możliwości udziału przedstawiciela naszego Komitetu
w posiedzeniu ZOPI w dniu 24.10.2019 roku.
Niestety, dostaliśmy od Pana Dyrektora negatywną odpowiedź
z uzasadnieniem popartym odpowiednim zarządzeniem, że nie ma możliwości naszego tam uczestnictwa jako czynnika społecznego.
Sądzimy, że zostaliśmy źle przez Pana Dyrektora zrozumiani, dlatego ponowiliśmy naszą prośbę wyjaśniając, że obecność naszego przedstawiciela miałaby charakter wyłącznie obserwatora społecznego. Czekamy na odpowiedź w tej sprawie.
O wszystkim będziemy Państwa informować.
23.10.2019, o godzinie 14.00 dostaliśmy ODMOWĘ możliwości obserwowania pracy posiedzenia zespołu, bez podania przyczyn dla których obserwator społeczny nie może wziąć w nim udziału, jedynie z informacją o podtrzymaniu poprzedniej decyzji.
Lansowany przez media model zarządzania krajem oparty na transparentności i prawach obywatelskich można więc włożyć między bajki. Zastanawiamy się jak nazwać taką sytuację, gdy grupie bezpośrednio zainteresowanych obywateli odmawia się obywatelskiego prawa przysłuchiwania się jawnemu posiedzeniu?
Treść prośby o dopisanie obserwatora społecznego do listy gości:
"Ponawiam nasz wniosek (prawdopodobnie zaistniało nieporozumienie
w komunikacji).
Informuję że Komitet Społeczny - Kowala S12 zgłasza prośbę udziału swego przedstawiciela w posiedzeniu ZOPI w dniu 24.10.2019 jako obserwatora społecznego, bez prawa wnoszenia uwag i aktywnego uczestnictwa, poniżej zamieszczam jeszcze raz prośbę:
W imieniu Komitetu Społecznego Kowala-S12 składam wniosek
o udostępnienie możliwości uczestnictwa jako obserwatora społecznego naszego przedstawiciela w posiedzeniu Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI), które jest planowane w dniu 24 października 2019 w Państwa Oddziale, dla zadania "Budowa drogi ekspresowej S12 na odcinku granica węzeł Radom Południe (z węzłem) - Puławy (węzeł "Bronowice" na obwodnicy Puław).
Komitet Społeczny Kowala-S12 został powołany w 2018 roku i zrzesza mieszkańców gminy Kowala, przez którą ma przebiegać droga ekspresowa S12 dla odcinka, który jest przedmiotem wyżej wymienionego posiedzenia. W imieniu Komitetu Społecznego - Kowala S12 "
Ooo....Czy panowie z GDDKiA nie lubią mieszkańców Kowali? Ciekawe dlaczego?
Eeee, wydaje Ci się. Myślę, że troszkę poczuli się nieswojo jak mieszkańcy nieśmiało zwrócili uwagę, że to nieelegancko wyznaczać tylko 1 wariant i że to przeczy zasadniczo tezie, że wariant będzie "wybierany", taki tam niuansik nie mający wpływu na samopoczucie pana naczelnika Jaskowskiego, za to zasadniczo wpłynął na pana projektanta Wichańskiego i dyrektora Kwiecińskiego - bo ICH już nie ma 🙂
Nieszczęsny wariant B. Już kilka person wybiło sobie na nim zęby. Na moje oko, nie nadaje się on do jazdy.
Ciekawe, czy w czwartek "algorytm wieloaspektowy" potwierdzi moje spostrzeżenia.
Chciało by się powiedzieć: "Dla ciebie sie zmieniamy- GDAKA" . Ponoć rozesłali teraz informację po gminach, że jednak maksymalnie w delegacji mogą być tylko dwie osoby. Ale gdzie oni mieli głowy, jak zapraszali pierwotnie 2 razy tyle nie mając (?) odpowiedniej sali.
23.10.2019, o godzinie 14.00 dostaliśmy ODMOWĘ możliwości obserwowania pracy posiedzenia zespołu, bez podania przyczyn, dla których obserwator społeczny nie może wziąć udziału, jedynie z informacją o podtrzymaniu poprzedniej decyzji.
Lansowany przez media model zarządzania krajem oparty na transparentności i prawach obywatelskich można więc włożyć między bajki. Zastanawiamy się, jak nazwać taką sytuację, gdy grupie bezpośrednio zainteresowanych obywateli odmawia się obywatelskiego prawa przysłuchiwania się jawnemu posiedzeniu?
No proszę, to GDAKA jednak coś może. Bo jak do tej pory to wydawało mi się że to instytucja powołana wyłącznie do spełniania zachcianek politycznych watażków i robienia im wygodnych dojazdów do ich posesji, co by sobie bucików nie splamili
Coralgol nie podskakuj bo znowu cię zamkną.
Spoko, wzieli mnie do programu ochrony świadka jakiegoś koronnego i kazali po Kowali chodzić w wiadrze na głowie, żeby nikt mnie nie poznał.
To widzę, że ochronę masz taką jak GDAKA decyzyjność 🙂
Kon-sty-tu-cja!, Kon-sty-tu-cja!, Kon-sty-tu-cja!, Kon-sty-tu-cja!, Kon-sty-tu-cja!, Kon-sty-tu-cja!, Kon-sty-tu-cja!, Kon-sty-tu-cja!, Kon-sty-tu-cja!, Kon-sty-tu-cja!
Ma ktoś jakieś nowe informacje?
Na stronie radia plus jest informacja, że GDDKiA wybrało wariant B
To było posiedzenie ZOPI, i to projektanci przedstawili wariant rekomendowany, i to był rzeczywiście B na całym przebiegu (jako najkrótszy i najtańszy), ale różnice w punktacji są minimalne, a na drugim miejscu jest wariant C, na trzecim - A, a na czwartym - AB. Wybór preferowanego wariantu będzie dopiero na posiedzeniu KOPI. Warte zaznaczenia jest, że większość instytucji uczestniczących w ZOPI rekomendowało wariant A lub C, jedynie miasto Radom rekomendowało wariant BA. (B - przez Kowalę!, dalej A) Wyboru dokonuje GDDKiA na posiedzeniu KOPI. Szerszą relację podamy jutro.
Czyli Frysztak szczujnia nakłamał, wiedziałem.
Osławiony Kuńradek nabrykał w Radomiu, nabrykał i w Kowali, udało mu się narazie bryknąć do sejmu, ale nie ma takiego bryknięcia, które by rykoszetem nie wróciło, niech bryka dalej.
Witamy wszystkich blogowiczów
Jutro zamieścimy wpis z relacją z posiedzenia ZOPI - (obecna tam była nasza radna, która jest członkiem naszego komitetu - tak więc, do końca nie zablokowali naszej obecności 🙂
Informacje z naszego punktu widzenia są i dobre i złe, czyli piłka jest cały czas w grze.
Co z wariantem C? Został całkowicie wykluczony?
To jeszcze nie ten etap.